View Full Version : Vem är du, Var bor du och vad har du för A2:a?
Mr Smurf
12-03-2007, 07:39 PM
Jag heter Ingemar Fällman bor i Selet (Vännäs kommun) och har en Vit Audi A2 1.4 TDI.
Fredriklian
12-03-2007, 11:24 PM
Jag heter Ingemar Fällman bor i Selet (Vännäs kommun) och har en Vit Audi A2 1.4 TDI.
Jeg tillater meg å skrive her, selv om jeg er fra Norge.
Fredrik, har en A2 1,2 tdi chipet og xenonlys. Glimrende bil.. har vært nede på 2,77 pr 100km, men da går det sakte.. trågt.. ligger vel på 0,35 i snitt. Hva med deg? tenkt til å chippe den?
Mr Smurf
13-03-2007, 07:57 AM
Jeg tillater meg å skrive her, selv om jeg er fra Norge.
Visst får du det, vi tillhörde ju samma land för drygt 100 år sedan :)
Jag har ingift släkt i norge så vi brukar åka dit vart annat år sådär.
Fredrik, har en A2 1,2 tdi chipet og xenonlys. Glimrende bil.. har vært nede på 2,77 pr 100km, men da går det sakte.. trågt.. ligger vel på 0,35 i snitt. Hva med deg? tenkt til å chippe den?
Jag har bara haft bilen i snart en månad så jag har inte hunnit få ett begrepp om hur mycket diesel den förbrukar än.
Chippningen är ganska dyr och jag tycker bilen går bra som den är så jag har inga planer på att chippa den än iallfall.
Mr_Arrow
23-04-2007, 10:36 AM
Hej!
Heter Erik och bor i Uppsala och äger en silverfärgad A2 1.4 (bensin) som jag köpt för någon vecka sedan.
/Erik
Jossi
23-04-2007, 04:07 PM
Jeg heter Jostein.
Har en 2000 mod svart A2 bensin gått 140 000 km og jeg har eid den siden 2001. Du finner mer om bilen :søk på member: Jossi.
Fint å kunne bruke norsk/svensk er dårlig på "utlandska".
Jossi
A2 3L
23-04-2007, 05:36 PM
Hej
Jeg hedder Kristian og er fra Danmark
Jeg har en 1,2 tdi 3L
uecsj
30-04-2007, 04:56 PM
Hej
Conny från Uppsala, Silver A2 1.4 Bensin -01 OpenSky och helskinn.
(var det kanske Mr Arrow som satt lappen på rutan 30/4 nere vid hamnen?) :)
/Conny
Xiter
02-05-2007, 07:51 PM
Jag satte en lapp den 29/4 på en silver A2 vid Strömpilen köpcenter i Umeå. Barnstol fram och hund i baksätet...kanske inte den typ som har tid att hänga på forum. Vi får väl se...
Mr_Arrow
04-05-2007, 11:26 AM
Hej
Conny från Uppsala, Silver A2 1.4 Bensin -01 OpenSky och helskinn.
(var det kanske Mr Arrow som satt lappen på rutan 30/4 nere vid hamnen?) :)
/Conny
Visst var det jag :)
Xiter
04-05-2007, 06:22 PM
Mr Arrow, jag har inte lyckats värva någon ännu vad jag vet.
Frugan har "lappat" 3 st och jag 1 st utan framgång.
Är det bara fruntimmer med barnstol och tax i baksätet som kör A2?? :)
Kanske har man köpt en fruntimmersbil????
Mr Smurf
04-05-2007, 07:49 PM
Kanske har man köpt en fruntimmersbil????
Japp så är det, det är frugan som står som ägare på den jag kör iallafall :)
Har precis varit nere i Halmstad en sväng å hälsat på brorsan och där kryllade det av A2or, och nästan alla kördes av tanter med hundar i baksätet.
uecsj
05-05-2007, 06:38 PM
Visst var det jag :)
Tack!, bra med lite omväxling från "Nordic Audi" forumet
A2´n som är till salu och allt, kanske ska behålla den och sälja A4´n:rolleyes:
/Conny
Xiter
05-05-2007, 07:07 PM
Om du säljer båda så borde det räcka till en A2 + en A4= en A8 :)
Mr_Arrow
06-05-2007, 02:23 PM
Visst är det en tjejbil men jag är tillräckligt bekväm med min manlighet för att köra den ändå :D
goranwigoranwi
06-05-2007, 08:07 PM
Göran i Falun. Köpte min silverfärgade A2:a, bensin, för fem år sedan.
Tjenare!
Glenn heter jag. Bor i Borlänge och har en svart -01, sänkt med 17" hjul.
Köpte min vintern 2006/2007.
Är det någon av er som har chippat sin A2?
wemedu
07-05-2007, 06:17 PM
Staffan Ström, Solna har en 2005 Akoyasilver A2 1.4 bensinare med Open Sky.
Sist nysålda A2an via Audi i Sverige efter vad jag förstår.
Xiter
31-05-2007, 07:30 PM
Jag har upptäckt att man vid tvätt vintertid får vara lite försiktig med att spruta för mycket vatten mot bromstrummorna bak. Det har tydligen kommit in vatten där som orsakat att bakbromsen vid några tillfällen frysit fast. Jag fick värma upp den med kupévärmaren ett tag så släppte den med ett knäppande ljud. Körde en bit med åtdragen handbroms för att bränna bort vattnet och sedan dess har det gått bra.
Dessutom har jag läst på forumet att automattvätt inte är att rekommendera för A2. Tydligen har tvätten vid några tillfällen fastnat i spoilern på bakluckan och orsakat skador. Jag automattvättar aldrig själv, men kanske du gör det så var försiktig.
Heisann!
Silver 2002, 1.6 FSI
Øystein, Mosjøen
sandorolah
14-06-2007, 10:57 AM
Hej glada A2:or. Nu har jag slitit ut flera VW bussar, ungarna har flyttat, det är dags att skaffa sig drömbilen: en Audi A2 TDi. Jag håller på och provkör flera olika, det verkar som att handlarna har upptäckt att det finns ett sug efter de här bilarna. Det som finns är uteslutande tyskimporterad, mellan 6000 och 13000 mil, allt ifrån 2001-2004, uteslutande topputrustade.
Men jag har några frågor till er som redan äger de här pärlorna:
- Varför vill tyskarna bli av med de här bilarna? Händer något speciellt med A2:or i den åldern?
- Vilken utrustningsnivå ska man välja?
- Jag hade tänkt satsa 125.000:- på kalaset? Vad ska jag tänka på när jag tittar på de?
- Hur kan man upptäcka typiska fel?
- Dum fråga: ska man satsa på en 5 år gammal nedlagd Audi eller ska man köpa en ny Suzuki/Mitsubishi/Citroen...?
robert
11-07-2007, 03:15 PM
Hej, jag heter Robert och är från Uppsala. Hämtade min A2 1.4 TDi sommaren 2006 och vägrar sälja den. Det är f ö en silverfärjad -01 med Open Sky och har precis passerat 10k mil. Skall hålla utkik efter Erik & Conny - kul att fler Uppsalabor gjort sällskap här. Snart är vi så många att vi kanske kan ha en A2 träff!
Kommer denna månad uppgradera min med en RNS-E.
Mr_Arrow
12-07-2007, 10:16 AM
Såg inte mindre än 3 st grå A2or i mitt område för några dagar sedan (industristaden) Var någon av dem din robert?
robert
12-07-2007, 10:53 AM
Nej, jag bor i Svartbäcken och har en silverfärgad OpenSky. Jag har dock sett många silverfärgade A2or i Uppsala, de flesta med alu-tak.
Jag brukar faktiskt hejja på andra A2or så om någon vinkar får du ljustuta så vet jag att det är du ;-)
Mr_Arrow - kolla dina privata meddelanden.
Mr_Arrow
15-07-2007, 10:34 AM
Will do!
/Erik
robert
17-07-2007, 05:36 PM
Mr_Arrow - kolla dina privata meddelanden.
Erik, Uppsala, 1.2 tdi
Köpte en privatimporterad ljusgrön metallic -01 (-02) nyligen. Kanonbil som jag fick för skämtpris!
Hej!
Jonas i Falun har en gul 1,4 TDI -04 med gula inlägg i stolarna, sportchassie och S-line fälgar. Bilen är min frus och den rullar i Hudiksvall i veckorna.
MVH Jonas
Markus_swe
14-08-2007, 05:11 PM
Hej!
Markus i Stockholm har en A2 1.6 FSI, haft den knappt ett år. Ypperlig surfmobil :)
mvh
Markus
Mr Smurf
14-08-2007, 08:31 PM
- Varför vill tyskarna bli av med de här bilarna? Händer något speciellt med A2:or i den åldern?
Tyskar byter bilar mycket oftare än vad vi gör här så det är inget konstigt med det.
- Vilken utrustningsnivå ska man välja?
- Vinterpaket (uppvärmd bakruta, backspeglar mm)
- Farthållare och ACC är bra å ha.
- Om du ska ha en 1.2 TDI så se till så att du får en med servostyrning
- Jag hade tänkt satsa 125.000:- på kalaset? Vad ska jag tänka på när jag tittar på de?
Titta efter de vanliga felen (se nedan), se så den är välservad och i gott skick som alltid när man tittar på bilar.
- Hur kan man upptäcka typiska fel?
Fjäderbensbussningarna slits ut fort, det har även varit problem med takluckorna.. Sök på forumet så hittar du de vanligaste felen.
- Dum fråga: ska man satsa på en 5 år gammal nedlagd Audi eller ska man köpa en ny Suzuki/Mitsubishi/Citroen...?
Provkör de nya småbilarna också och jämför, det kan hända att du fastnar för en sådan istället vem vet.
Pedaliera
27-08-2007, 09:08 PM
Tjejbil?!?!?!
Defineira tjejbil! Personligen tycker jag att Volvo XC90 eller Chrysler Voyager är en riktigt tjejbil. Jag äger en svart A2 1.4 bensinare, med ljusbeige läderklädsel, och har bara fått positiv gensvar från både tjejer och killar.
Personligen vill jag bara tillägga att vi som äger och kör en A2 gör helt rätt i dessa dagar av debatt kring bränsleförbrukning och miljöaspekter. Och det gör vi med stil!!! :-)
Patrik
Xiter
01-09-2007, 04:33 PM
Tjejbil?!?!?!
Defineira tjejbil! Personligen tycker jag att Volvo XC90 eller Chrysler Voyager är en riktigt tjejbil. Jag äger en svart A2 1.4 bensinare, med ljusbeige läderklädsel, och har bara fått positiv gensvar från både tjejer och killar.
Personligen vill jag bara tillägga att vi som äger och kör en A2 gör helt rätt i dessa dagar av debatt kring bränsleförbrukning och miljöaspekter. Och det gör vi med stil!!! :-)
Patrik
Fruntimmersbil...inte tjejbil. Tjejer kör Peugeot 206/207, Opel Corsa eller i något enstaka fall Seat Ibiza...Lite mer mogna damer i page puttrar gärna omkring i en A2, kanske med hund och barnstol. De kör dock bensinare, aldrig diesel samt parkerar gärna mitt i smeten utanför Ica Maxi. :)
Klinken
17-06-2008, 05:38 PM
Benjamin. A2 1.4 Tdi 2005
Bor på Södermalm i Stockholm och pendlar till Kungsängen varje dag!
Är hur nöjd som helst med bilen förutom att jag har fått sprickor i dörrfästet samt att nån idiot har backat in i bilen.:mad:
akepake
23-08-2008, 04:16 PM
Jonas 23år Skara
Kör A2 1,4TDI 2001
Provkört många små bilar och föll för A2:an som har underbar komfort och är snålast =)
Bilder finns på: www.garaget.org/akepake
pamanal21
24-08-2008, 07:58 AM
Vat is Dis? a Sveedish Invasion or Vot?? very nice people wid thar funeei language, 'HELLO' to you all & velcom!!!
Guess Who dis is?, Victor -------.
Skipton01
24-08-2008, 11:05 AM
Vat is Dis? a Sveedish Invasion or Vot?? very nice people wid thar funeei language, 'HELLO' to you all & velcom!!!
Guess Who dis is?, Victor -------.
Oh dear! It seems that Victor has been on the sauce and completely missed our German, Dutch, Swedish and 'Other' forums, which puts the 'International' into International A2 Owners Club.
Once again, sorry for any offense - I know that none was meant, but as I've never posted to this forum before, can I take this opportunity to echo the previous post and extend a warm welcome to all our Swedish members.
Cheers
Mike
pamanal21
24-08-2008, 07:54 PM
To ALL our DUTCH,SWEDISH,GERMAN,& any other forum members:
I LOVE YOU ALL!!,
Just looking to make someone somewhere have a LAUGH & GIGGLE, didnt intend in any way to offend anyone ( i do have a 'wicked side') that pops up now and again, but hey as the old saying goe's; LAUGH & the world LAUGHS with you, cry and you cry alone! im all in favour of the former, by for now,
Dow! Victor.
Jag heter Arto Blomdahl och bor i Huskvarna. Ägare till en brilliantsvart A2 1,4 bensin sedan i söndags. Har även en metallic svart A6.:)
fullkoll
28-09-2008, 05:22 PM
Hej alla!
Jag bor i Jämtland och har en röd A2:a 1,4 bensinare tillverkad 2002-07 som jag köpte i augusti 2008.
Den har gått 10500 mil och är i gott skick - inga skavanker som jag har märkt i alla fall ;)
Enda modifieringen mot original som jag noterat är däcken:
vinterdäck på originalfälgen 195/55/15 85T och sommardäck på Decentfälg 195/60/15 88H - en aning "för stora däck" i min smak mest för att det torde påverka bensinförbrukningen - men det ser ju häftigt ut.......
I mitt tycke är A2:an en liten stor bil :)
Har en BMW 3-serie diesel /2008 som "huvudbil"
Hälsningar till alla A2 vänner!
Kjell
Hjalmar
05-10-2008, 09:51 AM
Jag heter Anders Johansson och har sedan lite över en månad en 1.2 TDI.
Bilen är tyskimporterad (ej av mig) och av årsmodell 2003, den har gått lite över 18000 mil. Under September har jag bland annat pendlat Norrköping-Stockholm 6 gånger med bilen. Det har blivit några hundra mil på en månad...
Jag fastnade omgående för mycket bra landsvägskomfort och naturligtvis den låga bränsleförbrukningen.
Om man kör på Diesel ligger snittförbrukningen på 0.31 l/mil så som jag använder bilen (mestadels landsvägs/motorvägskörning).
De senaste två tankningarna har jag testat RME, men då ökar snittförbrukningen till ca 0.34 l/mil.
Den skönaste vagn jag haft i min ägo!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.