Falskgolv och fästen sökes

GuruX

A2OC Donor
Min A2:a har inget falskgolv och inte heller något riktigt reservhjul. Jag tycker det skulle kännas bra att ha, så jag letar efter att falskgolv och fästen till detta. Spacesaverhjul med fäste vore gött också, men det är inte dödsviktigt. Ett hjul på 14" ska visst passa bra och kan sättas fast med några spännband.

Det är soprent med dessa grejer på laga/bildelsbasen/allabildelar. Är det någon som har en idé om vart jag kan få tag på det? Förutom eBay. Jag har kollat lite på Returbilens hemsida. Det är ett gäng skrotar med självplock. Just nu ska det finns två st A2:eek:r inne på Returbilen i Västerås. Om någon råkar ha vägen förbi där så skulle jag bli jätteglad om du har lust att lyfta på baggegeluckan på de två som står där. Returbilen är alltså en självplockskrot. Det ska också finnas en hel bil för demontering på Uppsala Bildemontering.
 
Om jag kan min fakta rätt så kom ingen A2 med reservhjul så lär du ej hitta på en A2 på skroten utan något hemma bygge du får göra isf.
Alla A2 kom med spray & pump som finnes under mattan vid frampassagerar golvet.

Vad gäller falskgolv så vet jag ej om det är något som är möjligt att eftermontera. Måste fråga om du har skenor på vardera sida för att hålla upp ett falskgolv & det du menar är att du saknar är själva ihopfällbara golvet som läggs dit?
 
Det är mycket möjligt Maso, det har jag inte koll på. Jag hittade denna säljtråden nedan på forumet. Där finns ett spacesaverhjul, fästet för hjulet som sitter över batteriet, fästena till falskglovet (de två svarta stora) och själva falskgolvet. Det jag primärt söker är alltså de två stora svarta fästena och själva vikbara falskgolvet.

http://www.a2oc.net/forum/showthrea...mp-False-Floor-Brackets&highlight=false+floor

detta är något du får antigen köpa via A2OC då där är marknaden bra mycket större för dessa delar, kan nog bli svårt att hitta på våra svenska skrotar eller blocket.
 
Gammal tråd men...
Just nu finns det en välutrustad A2 fsi på returbilen i örebro med extragolvet intakt.
Det är nog så att skrotarna i sverige inte tycker det är lönt att skruva loss dessa delar och därför inte listar att de finns.
Lägg upp en bevakning på returbilen så får du ett mail när bilen du är intresserad av kommer in på skroten.
I örebro bjuder de på kaffe och så kan man plocka det man vill till riktigt låga priser, jag tycker det är riktigt mysigt att gå och titta bland bilarna och hitta nåt man vill ha.
 
Back
Top