Vem är du, Var bor du och vad har du för A2:a?

Mr Smurf said:
Jag heter Ingemar Fällman bor i Selet (Vännäs kommun) och har en Vit Audi A2 1.4 TDI.


Jeg tillater meg å skrive her, selv om jeg er fra Norge.

Fredrik, har en A2 1,2 tdi chipet og xenonlys. Glimrende bil.. har vært nede på 2,77 pr 100km, men da går det sakte.. trågt.. ligger vel på 0,35 i snitt. Hva med deg? tenkt til å chippe den?
 
Fredriklian said:
Jeg tillater meg å skrive her, selv om jeg er fra Norge.

Visst får du det, vi tillhörde ju samma land för drygt 100 år sedan :)

Jag har ingift släkt i norge så vi brukar åka dit vart annat år sådär.

Fredriklian said:
Fredrik, har en A2 1,2 tdi chipet og xenonlys. Glimrende bil.. har vært nede på 2,77 pr 100km, men da går det sakte.. trågt.. ligger vel på 0,35 i snitt. Hva med deg? tenkt til å chippe den?

Jag har bara haft bilen i snart en månad så jag har inte hunnit få ett begrepp om hur mycket diesel den förbrukar än.

Chippningen är ganska dyr och jag tycker bilen går bra som den är så jag har inga planer på att chippa den än iallfall.
 
Hej!

Heter Erik och bor i Uppsala och äger en silverfärgad A2 1.4 (bensin) som jag köpt för någon vecka sedan.

/Erik
 
Hei.

Jeg heter Jostein.
Har en 2000 mod svart A2 bensin gått 140 000 km og jeg har eid den siden 2001. Du finner mer om bilen :søk på member: Jossi.
Fint å kunne bruke norsk/svensk er dårlig på "utlandska".

Jossi
 
Hej

Conny från Uppsala, Silver A2 1.4 Bensin -01 OpenSky och helskinn.
(var det kanske Mr Arrow som satt lappen på rutan 30/4 nere vid hamnen?) :)

/Conny
 
Last edited:
Jag satte en lapp den 29/4 på en silver A2 vid Strömpilen köpcenter i Umeå. Barnstol fram och hund i baksätet...kanske inte den typ som har tid att hänga på forum. Vi får väl se...
 
uecsj said:
Hej

Conny från Uppsala, Silver A2 1.4 Bensin -01 OpenSky och helskinn.
(var det kanske Mr Arrow som satt lappen på rutan 30/4 nere vid hamnen?) :)

/Conny

Visst var det jag :)
 
Mr Arrow, jag har inte lyckats värva någon ännu vad jag vet.
Frugan har "lappat" 3 st och jag 1 st utan framgång.
Är det bara fruntimmer med barnstol och tax i baksätet som kör A2?? :)
Kanske har man köpt en fruntimmersbil????
 
Xiter said:
Kanske har man köpt en fruntimmersbil????

Japp så är det, det är frugan som står som ägare på den jag kör iallafall :)

Har precis varit nere i Halmstad en sväng å hälsat på brorsan och där kryllade det av A2or, och nästan alla kördes av tanter med hundar i baksätet.
 
Mr_Arrow said:
Visst var det jag :)

Tack!, bra med lite omväxling från "Nordic Audi" forumet

A2´n som är till salu och allt, kanske ska behålla den och sälja A4´n:rolleyes:

/Conny
 
Visst är det en tjejbil men jag är tillräckligt bekväm med min manlighet för att köra den ändå :D
 
Tjenare!

Glenn heter jag. Bor i Borlänge och har en svart -01, sänkt med 17" hjul.
Köpte min vintern 2006/2007.

Är det någon av er som har chippat sin A2?
 
Hallå.

Staffan Ström, Solna har en 2005 Akoyasilver A2 1.4 bensinare med Open Sky.
Sist nysålda A2an via Audi i Sverige efter vad jag förstår.
 
Jag har upptäckt att man vid tvätt vintertid får vara lite försiktig med att spruta för mycket vatten mot bromstrummorna bak. Det har tydligen kommit in vatten där som orsakat att bakbromsen vid några tillfällen frysit fast. Jag fick värma upp den med kupévärmaren ett tag så släppte den med ett knäppande ljud. Körde en bit med åtdragen handbroms för att bränna bort vattnet och sedan dess har det gått bra.

Dessutom har jag läst på forumet att automattvätt inte är att rekommendera för A2. Tydligen har tvätten vid några tillfällen fastnat i spoilern på bakluckan och orsakat skador. Jag automattvättar aldrig själv, men kanske du gör det så var försiktig.
 
Blivande Audi A2 ägare

Hej glada A2:eek:r. Nu har jag slitit ut flera VW bussar, ungarna har flyttat, det är dags att skaffa sig drömbilen: en Audi A2 TDi. Jag håller på och provkör flera olika, det verkar som att handlarna har upptäckt att det finns ett sug efter de här bilarna. Det som finns är uteslutande tyskimporterad, mellan 6000 och 13000 mil, allt ifrån 2001-2004, uteslutande topputrustade.
Men jag har några frågor till er som redan äger de här pärlorna:
- Varför vill tyskarna bli av med de här bilarna? Händer något speciellt med A2:eek:r i den åldern?
- Vilken utrustningsnivå ska man välja?
- Jag hade tänkt satsa 125.000:- på kalaset? Vad ska jag tänka på när jag tittar på de?
- Hur kan man upptäcka typiska fel?
- Dum fråga: ska man satsa på en 5 år gammal nedlagd Audi eller ska man köpa en ny Suzuki/Mitsubishi/Citroen...?
 
Back
Top