bezig met koop A2: waar haal ik die?

Status
Not open for further replies.
T

Tom

Guest
Hallo A2 rijders,

Ik heb na maandenlange afwegingen en uren zoeken op internet mijn keuze laten vallen op een A2 1.4 TDI. Probleem is dat ze dungezaaid zijn! Het is al heel wat om te kiezen welke auto je wilt maar vind maar eens een goede occasion A2 die voldoet aan mijn wensen:

- 1.4 TDI
- bouwjaar 2e helft 2001 of 1e helft 2002
- liefst 16 inch lichtmetaal 6 spaaks origineel Audi(volgens de folder kost dit 700 euro meer bij aanschaf, ik vind het niet gek dat er die 16 inch velgen nooit opzitten.)
- Beige / zwart interieur is het mooist.
- Alle lakkleuren zijn mooi behalve lichtblauw (zegt ook wat over de auto die dus altijd wel mooi is!).

Maar waar haal ik die auto vandaan? Km standen boven de 100000 zijn er wel. Prijzen zijn vaak absurd hoog en auto's zijn vaak standaard uitgerust (bezuinigd bij aanschaf). Iemand tips of toevallig deze A2 te koop?

o.ja ik kon een A2 kopen maar daarvan was een jaar autohistorie verdwenen omdat deze was gestolen. Toch maar niet gekocht dus!
 
Hallo Tom,

Ik heb vorige week een tweedehands A2 gekocht bij een Audi dealer van dit jaar. Ik had een gelukje, omdat bij verkoop van deze auto niet wordt gevraagd over de trekhaak. Bij de A2 kan achteraf geen trekhaak worden gemonteerd. Dat kan alleen als 'meer' in de productie. Zodoende komen er af en toe A2's bij de dealers vrij van mensen die dus ' verkeerd' hebben besteld. Ik rij dus in een auto van januari met maar 12.000 km op de teller.

Vanwege het aantal km's dat ik rij was ik ook op zoek naar een TDI. Echter, na een speurtocht van een week en enkele honderden km's door NL verder, heb ik de hoop opgegeven op een fatsoenlijke TDI. Veel van deze TDI's zijn leasewagens, en ik heb 3 TDI's mogen bekijken die de moeite van het instappen nog niet eens waard waren. Een beige interieur dat te vies was om naar te kijken bijvoorbeeld.

Feit is dat de tevredenheid over de Audi A2 zo hoog is, dat de 2e hands dus gezaaid zijn. Komt bij dat er niet vreselijk veel van verkocht zijn door de -heb ik me laten vertellen- hoge productiekosten en daarmee dus ook een hoge aanschafwaarde.

Wat ik ook merkte, net als jij, is dat de auto's relatief kaal zijn. Altijd heb probleem bij VW en Audi; standaard zo kaal als maar zijn kan. Zo heb ik niet eens een boordcomputer. Ook electrische ramen achterin ontbreken, hoewel ik daar ook lang naar heb gezocht.

Wat uiteindelijk werkte was iedere dag de sites afstruinen, vrijwel iedere dag een A2 gaan rijden (je staat versteld hoe snel ze verkocht zijn..) en wat nog belangrijker is: ga eens nadenken over de aanschaf van een tweedehands in Duitsland.
Op Marktplaats zijn verschillende mensen die de weg weten en je kunnen helpen met de aanschaf. De prijzen in DL zijn echt soms belachelijk laag (EN ze hebben de 1.6 FSI bijvoorbeeld al tweedehands; in NL is ie nu pas te bestellen!!).
Omdat je een auto zoekt van ca. 2 jaar of 3 jaar oud kan dat qua leeftijdsaftrek behoorlijk wat schelen in de BPM, waardoor je uiteindelijk minder kwijt zult zijn.

Maar, dan ben je wel even aan het zoeken met als nadeel dat het moeilijker te verkopen is over een aantal jaren. Mensen vertrouwen vaak geen auto uit het buitenland.

Blijf zoeken en bellen, maar houdt er rekening mee dat de goedkope er in werkelijkheid vaak ranzig uitzien. Ik heb besloten wat meer te betalen voor een piekfijne auto waar ik me niet erger aan vlekken en de kale uitrusting. En hou die Audi dealers in de gaten!!

Succes!

groetjes,
Monique
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top