inbouw becker traffic pro

Status
Not open for further replies.
J

jdeg

Guest
Ik zoek een A2 eigenaar met twee rechterhanden die me wil helpen met inbouw Becker TP. Forums a2club.de en navi-forum.net beschrijven goed hoe het 'tachosignal' van combi instrument en 'ruckfahrtsignal' van stekker in voetruimte bestuurder te halen is. Met twee linkerhanden zie ik me de operatie niet uitvoeren.

groet Jaap de Groote, Assen
 
Hoi Jaap,

Laat ik beginnen te melden dat ik je (praktisch gezienb) niet veel verder kan helpen. Ik ben best handig en heb mijn geluidsinstallatie wel geheel zelf ingebouwd, maar dit gaat ietsje verder. Bovendien woon je ook 'ietsje verder': Assen. Dat is voor vrijwel niemand in de buurt ;).

De Duitse website is over het algemeen heel uitgebreid, en je lijkt ook aardig op de hoogte, maar je durft het echt niet aan? Over welke delen twijfel je? Misschien dat je met wat extra aanwijzingen er wel uit komt?

Groeten, Edo (momenteel trouwens redelijk onregelmatig op dit forum te vinden....)

--
(2003 Silver 1.4 Tdi Exclusive(SE), 95bhp/235Nm chiptuned by ABT, black interior, sport seats, heated mirrors, TomTom3 PDA Satnav, JVC KD-SH909RB cd-receiver, Infinity Kappa 63.1 + Vifa on-dash tweeters, 12" Subwoofer on 300w Amp)
 
Valt denk ik best wel mee. Er loopt een kabelgoot van onder de voetenruimte naar achter de radio. De radio is er al uit als het goed is. Daar moet wel een adapter kit in om een niet-audi-radio er in te passen.
De normale bekabeling die er ligt moet (waarschijnlijk met een aanpassetje) zo in de Becker passen.

Zelf heb ik een Mexico Pro al drie jaar en bevalt prima. Voor de nav heb ik een losse VDO Dayton MS 5000.

Zit het tacho signaal al niet bij de normale bekabeling ?? De meeste radio's gebruiken dit voor GALA (de radio gaat dan harder als je harder rijdt).

Succes !

Dennis de Held

Amulet Red 1.4 Tdi
 
quote:Originally posted by swiv
Laat ik beginnen te melden dat ik je (praktisch gezienb) niet veel verder kan helpen. Ik ben best handig en heb mijn geluidsinstallatie wel geheel zelf ingebouwd, maar dit gaat ietsje verder. Bovendien woon je ook 'ietsje verder': Assen. Dat is voor vrijwel niemand in de buurt ;).

De Duitse website is over het algemeen heel uitgebreid, en je lijkt ook aardig op de hoogte, maar je durft het echt niet aan? Over welke delen twijfel je? Misschien dat je met wat extra aanwijzingen er wel uit komt?
Het draadje van het 'ruckfahrtsignal' heb ik in de voetruimte bestuurder in de kabelboom gevonden. Aan demontage combi instrument ben ik niet begonnen, instruktie is duidelijk 'Dazu Lenkrad in untere Stellung fahren und die Lederabdeckung samt dem umgedrehten U unterm Kombiinstrument abnehmen...etc.' Ik voorzieergens iets af te breken ;)

Behalve Bartje is er een lokale Audidealer ;)
 
quote:Originally posted by deheld

Valt denk ik best wel mee. Er loopt een kabelgoot van onder de voetenruimte naar achter de radio. De radio is er al uit als het goed is. Daar moet wel een adapter kit in om een niet-audi-radio er in te passen.
De normale bekabeling die er ligt moet (waarschijnlijk met een aanpassetje) zo in de Becker passen.

Zelf heb ik een Mexico Pro al drie jaar en bevalt prima. Voor de nav heb ik een losse VDO Dayton MS 5000.

Zit het tacho signaal al niet bij de normale bekabeling ?? De meeste radio's gebruiken dit voor GALA (de radio gaat dan harder als je harder rijdt).
De radio heb ik weten de monteren, pin 30/15 verwisseld bedrading verwisseld, de radio werkt naar behoren. Helaas zit het GAL signaal niet in de kabelboom.

In ieder geval dank voor meedenken.
 
Haha, volgens mij ben je veel meer een 'klusser' dan je zelf wilt toegeven.
Al kan ik me voorstellen dat je een beetje afhaakt als het gaat om die bekabeling in de 'fusswelle' (of hoe heet dat ding in het Duits ;))
Afhaken doe ik daar toch ook. De laatste keer dat ik daar naar wilde kijken, was om zelf een cruise-control aan te koppelen. De verschillen tussen de bouwjaren zijn echter nogal verwarrend.

Maar, als je hier geen Engels probeert, wil je dan ook geen Duits proberen op het Duitse forum?

Of makkelijker: je stelt hier je vraag in het Engels in de Audio/Sat nav forum en dan reageert waarschijnlijk 'Frido' wel. Die hangt zowel hier als op het Duitse forum rond en is enorm op de hoogte van dit soort zaken.
Is dat een idee (bij gebrek aan 'Nederlanders met kennis' ?)

Edo

--
(2003 Silver 1.4 Tdi Exclusive(SE), 95bhp/235Nm chiptuned by ABT, black interior, sport seats, heated mirrors, TomTom3 PDA Satnav, JVC KD-SH909RB cd-receiver, Infinity Kappa 63.1 + Vifa on-dash tweeters, 12" Subwoofer on 300w Amp)
 
Ik kan niks anders doen dan je heel veel succes te wensen het spijt me ik weet alleen hoe dat ding harder en zachter moet.

Jeff Huisman
car is gonna be changed during this year *(2005) so almost ex a2 owner
GroetenvanJeff.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top